Circuit Zolder: stand der werken op 20 maart

Circuit Zolder: stand der werken op 20 maart

16/03/2020

Circuit Zolder is heel de racebaan aan het vernieuwen, dus grote werken die aan een sneltempo vooruitgaan. Zo werd de afgelopen week alles van oude macadam af gefreesd. De grindbakken werden lichtjes aangepast net als de betonnen vangrails naast de racebaan zelf.
Ondertussen is
- EL Systems volop bezig met afwerking van de glasvezelbekabeling en plaatsing resterende camera’s en palen.
- VSVV bezig het herstellen van de beschadigde riolering tussen Wheels, BMX en straataansluiting, hiervoor worden putten hersteld en waar nodig vervangen

Volgende week zullen al deze werken worden verdergezet en aangevuld met dringende herstelling waterdichting terras VIP toren en dak congress center.

Onze eigen ploeg werkt de nieuwe speakerruimtes en sanitair VIP verder tot in detail af, heeft de vervangingswerken van deel bandenmuren aangevat waarvoor heel wat banden werden geschroefd en in pakketten klaargemaakt en blijven de standaard voorjaarswerken met personeel beperking en strikte regels verder gaan.

Voor de piste werken zullen maandag de grote lopende meters freeswerken worden opgestart om in 2 dagen tijd de resterende toplaag af te frezen. Gelijktijdig worden de verdere acodrains geplaatst, curbs gestort en ingeprint en zullen de wadi’s aangelegd worden en infiltratieputten gestoken worden.

We hopen volgende week opnieuw aan dit tempo te kunnen doorzetten rekening houdend met de nodige preventiemaatregelen

* Villeneuve, gefreesd en bekisting nieuwe curbs in uitvoer
* Bult thv einde pitlane weggewerkt door van 0 tot 16cm op te hogen en zo uit te vlakken (dit is een onderlaag)
* Plaatsing nieuwe afwatering pitlane
* 1 ste linkse gefreesd
* Voorbereiding plaatsing extra afwatering 1ste linkse
* aanleg extra veiligheidsstrook JX Chicane
* plaatsing nieuwe veiligheidsmuur (is ondertussen geplaatst, foto’s volgen nog bij de volgende update)
* onderlagen nieuwe curbs overal geplaatst, afgemeten en klaar voor te storten
teststroken aangelegd op de heli haven met verschillende eigenschappen, in beeld het onderzoek door het Onderzoekscentrum voor de Wegenbouw om zo samen met de hoofdaannemer APK en asfaltproducent het allerbeste eindproduct te bepalen. De keuze voor de Shell race track bitumen en een zeer specifiek steenmengsel (top secret zoals elk circuit dit behandeld) geeft een ongelooflijk resultaat in grip.
Met veel dank aan David Vanderbeek voor deze info en foto's.

Klik op "lees verder" voor de fotoreeks.

info Nieuwsheusdenzolder waarvoor dank aan Rudi Coomans

de redactie bolderberg.be

LS